Franeker

Klik hier om de lopende discussies voor dit onderwerp te zien. In deze categorie kunnen alle zaken met betrekking tot de familie Versteegt besproken worden.
BUTTON_POST_REPLY
Rineke

Franeker

Bericht door Rineke »

Dit bericht is oorspronkelijk gepost door Rineke op 27 mei 2002.

Omdat we in het bezit zijn van een vw-bus 1980 nog lucht gekoeld en lid zijn van de algemene club, zijn we naar Franeker getrokken. Onderweg kregen we geregeld last van schokkende bewegingen die de bus maakte,…het leek wel of… hij er mee op wilde houden een vuiltje in de bougie zeiden mijn man en ik. Veel verstand hebben we er niet van, maar dat geeft niets, je kunt zo'n bus best rijden… en we gingen toch naar de club daar zouden er vast wel zijn die er meer idee in hadden.

Even voor Franeker moesten we nog naar de winkel wat boodschapjes halen en we zouden even langs rijden bij kennissen, waar we die avond voor het eerst op bezoek zouden gaan. Wat is handiger dan even langs te tijden voor het adres, we zijn nog niet net de straat voorbij, of daar begeeft de bus het nu helemaal, midden in Franeker wil hij geen kant meer op. Zo'n bus is voor al handig om dat je makkelijk veel me kunt nemen, maar als je met pech staat, heb je gewoon altijd te veel bij je, waar laat je de troep! Fietsen op de stoep en de rest door geduwd. H. is zelf even bij de moter gaan kijken en ik heb onder tussen de ANWB gebeld. Die zouden er binnen een uurtje zijn, Toen H, terug kwam ff geprobeerd, en wat schertst onze verbazing hij deed het weer. De ANWB weer afgemeld, maar ze stelden toch voor de man was al onder weg om hem er toch nog ff naar te laten kijken. Zo gezegd zo gedaan. De ANWB man kwam en keek, meer kon hij niet doen hij liep toch al weer? Net na dat de ANWB-er om de hoek weg rijdt stopt de moter en wat we proberen we krijgen hem niet meer aan de praat, de ANWB weer gebeld,.,, pffff die kwam gelukkig met een 20 minuten. Inmiddels was het al bij negenen, we waren om vier thuis vertrokken ff een reisje naar Franeker…

Afgesproken word dat ik vast naar de kennissen ga, en H. later komt als de ANWB met hem is mee gereden tot op de camping. We hebben een leuke plaats naast nog een 80ger joker bus en kunnen dit weekend aardig wat dingen vergelijken. Nadat alles is geïnstalleerd en het bed opgemaakt, komt H. richting de kennissen B&G. Het is een plezierige avond. Zeker voor herhaling vatbaar, over enen rijden we richting de camping, het is stil op straat een enkele malloot doet een plas in het gangpad van het schip waar hij aanboord staat. Om dat het al heel laat is moeten we om rijden normaliter kun je binnen door, maar die poort is al dicht. Het laatste stukje moeten we tegen wind, het is koud, maar gelukkig niet meer ver… We komen bij de camping aan en ontdekken tot grote verbazing dat het hek dicht zit en we hebben geen sleutel…. Na aan alle kanten te hebben gekeken, gaat H. met diverse sleutels aan de gang en probeert in te breken op de camping. Wat hem uit eindelij is gelukt. Twee uur snachts liggen we in ons eigen bed! De storm wind waait om de bus heen!

Negen uur is het de volgende dag als we aan het onbijt zitten! Er is wat zonnenschijn, de douches zijn niet helemaal fris, de putjes lopen namelijk niet door. Verder ziet het er allemaal schoon uit, mag ook wel voor een 5* camping, waar ze maar 3 douches hebben… voor de vrouwen dat is wel een min punt.

We gaan naar de onderdelenmarkt om de hoek en kopen daar wat dingetjes voor onze bus. Omdat de verlichting het niet doet van het des bord kopen we een ander desbord, maar ook dit werkt niet achteraf. Een boekje met tips en een cd-rom van westfalia.

Daarna gaan we op de fiets naar de stad waar we heerlijk 3 uur door heen banjeren. Orgel spelen zit er niet in, ik had wel stiekum wat muziek in mijn jas zak gestopt maar helaas er was geen 1 kerk open!

Vermoeid komen we rond vieren terug, H. gaat nog achter wat kennis van anderen aan en vind er zo waar wat mannen die iets meer weten van een t3 want zo heet onze bus. Ze kruipen allemaal onder de bus en …geven hun complimenten. Zeker het vergelijk met twee dezelfde leeftijd bussen naast elkaar, doet onze bus het goed! Het grote probleem wat ons gisteren was over komen met dat stotteren en weigeren van de moter, zijn een paar opties, we moeten ze nog gaan uit proberen. Maar op de vraag … waar dat kraken onder de stoelen vandaan komt, zijn zo veel oplossingen aan de hand gedaan … om het te verhelpen maar er was er niet een hetzelfde dus dat blijft nog een probleem.

Na de koffie gaan we naar het diner. We eten heerlijk en zitten aan tafel bij gezellige mensen die in het bezit zijn van een kever! Zoals velen van deze klub. Wat later in de middag gaan we de camping nog ff over om te kijken , wat er voor moois allemaal staat er zijn natuurlijk niet alleen kevers, in verschillende soorten en maten maar ook busjes te kust en te keur, ook verscheidene t2's van na ons en voor ons Na nog ff in de zon te hebben gezeten, vertrek ik met een goed boek richting mijn bed.

Na het eten krijgen we bezoek van twee jongens die hebben gereageerd op een probleem, wat ik heb aan gesneden op de luchtlist een e-mail groep voor luchtgekoelde volkswagens. Ze blijven ff plakken. En geven commentaar op Onze bus "he wat gaaf jullie asbak is nog origineel" En " super onder de auto geen roest te bekennen " Leuk zijn die berichten … doen we toch nog mee… Na dat we gezellig met zijn 4ren hebben koffie gedronken komen we nog ff tot rust en ruimen de bus vast op, want straks komt de disco en daar willen we ook ff heen , we dansen daar wat en drinken een glaasje , maar om dat het een oor verdovend lawaai is zo'n disco..en mijn oren dat niet gewend zijn gaan we op tijd slapen. De wind is in middels ook gaan liggen net als wij!

Zondagmorgen 8 Uur gaan we er weer uit, De klokken luiden al in de buurt. We gaan mee doen met de meikeverrit, een toerpuzzel tocht. Erg gezellig, je ziet wat van de omgeving, en komt om de haverklap iemand van de klub tegen in een VW.

Nadat we rond 12 uur, weer op de camping aankomen, vertrekken we richting huis… zoveel mogelijk binnen door is de bedoeling. We rijden nog geen 20 minuten of daar houdt de auto er mee op, er is niets meer mee te beginnen, gelukkig vlak bij een parkeerplaats! We overleggen wat te doen, en starten na zo'n 5 minuten de auto weer, hij heeft gelopen tot dat we aan het begin van onze straat stonden daar vertikte hij het ook weer. Met buurkracht is de auto op zijn plek gezet! Snap je dat nou! Al met al een heerlijk weekend we hadden veel zon en gezelligheid! En kwamen ook nog toen aan ons zelf!

Rineke
Geerte

Franeker

Bericht door Geerte »

Dit bericht is oorspronkelijk gepost door Geerte op 29 mei 2002.

Hoi, Rineke,

Wat een pech met die bus! Gelukkig hebben jullie toch nog een paar leuke dagen gehad.
Hou ons vooral op de hoogte van het verdere al of niet rijden van de bus, en wat betreft dat gekraak onder de stoelen: niet toevallig last van muizen of zo?

Groeten van Geerte
BUTTON_POST_REPLY