De familie quiz

Klik hier om de lopende discussies voor dit onderwerp te zien. In deze categorie kunnen alle zaken met betrekking tot de familie Versteegt besproken worden.
BUTTON_POST_REPLY
Aat
Berichten: 244
Geregistreerd: 10 Aug 2002, 12:34
Woonplaats: Hillegom
CONTACT:

De familie quiz

Bericht door Aat »

Dit bericht is oorspronkelijk gepost door Aat op 3 februari 2002.

Het leek me wel eens leuk om door middel van een quiz wat wetenswaardigheden naar voren te brengen. Iedereen mag meedoen, niemand wordt uitgesloten. De antwoorden kunnen gewoon hier op het bulletin board worden neergezet. Sterker nog: Antwoorden via email naar mij toegestuurd laat ik NIET meetellen. Alleen de antwoorden die hier op het bulletin board worden neergezet tellen mee voor de hoofdprijs.
De antwoorden zullen na verloop van tijd door een jury (ikzelf) worden bekeken. Uiteraard mag er geprobeerd worden de jury om te kopen of te verleiden tot het verstrekken van enkele hints :-)
Onderling overleg over de antwoorden is uiteraard ook gewoon toegestaan.

Vraag 1.
Wie van onze familieleden heeft lama's in zijn tuin rondlopen?
a. Rob in het mooie landelijke Lienden.
b. Piet uit Beesd.
c. Vincent uit Newton.
d. Aat uit Hillegom.

Vraag 2.
Bij wie van ons hangt een gebrandschilderde replica van ons familiewapen in huis.
a. Rob in het mooie landelijke Lienden.
b. Piet uit Beesd.
c. Vincent uit Newton.
d. Aat uit Hillegom.

Vraag 3.
Dat Chimène op 4 januari j.l. is geboren is vast niemand ontgaan, maar hoe laat is ze eigenlijk geboren?
a. 05:51 uur.
b. 15:51 uur.
c. 16:51 uur.
d. 17:51 uur.

Vraag 4.
Hoeveel foto's staan (of hangen) er momenteel (zondag 3 februari) in onze stamboom?
a. 67
b. 77
c. 83
d. 99

Vraag 5.
We hebben een (bewezen) familierelatie (aangetrouwd weliswaar) met een (voormalig) lid van de 2e kamer. Met wie?
a. Gert Jan Schutte van het GPV.
b. Wim Aantjes van het CDA.
c. Minister President Kok uit Bergambacht.
d. Boer Koekkoek.

Succes allemaal.
Aat Versteegt
Laatst gewijzigd door 1 op Aat, in totaal 29 keer gewijzigd.
Rob Versteegt
Berichten: 2
Geregistreerd: 12 Aug 2002, 23:04
Woonplaats: Lienden
CONTACT:

Aat's Showbissquiz

Bericht door Rob Versteegt »

Dit bericht is oorspronkelijk door Rob gepost op 3 februari 2002.

Hallo hier kandidaat Rob met de volgende antwoorden :

1 C Vincent uit Newton
2 A Rob uit Lienden
3 D Chimène is geboren om 17.51 uur te tiel
4 B er hangen 77 foto's in de stamboom
5 A G.J. Schutte (ik denk fam van Dirkje Schutte)

Zo Aat, heb ik nu de hoofdprijs te pakken ?
De prijs kan afgeleverd worden in Lienden, ik weet niet hoe groot de prijs is, maar vrachtwagens tot 26 meter kunnen hier de straat in !!

Groeten van kandidaat 1 oftewel Rob
Geerte
Berichten: 0
Geregistreerd: 10 Aug 2002, 22:03
Woonplaats: Harmelen

Ken uw familie

Bericht door Geerte »

Dit bericht is oorspronkelijk door Geerte gepost op 3 februari 2002.

Hoi, Aat

Tja, als je zo'n quiz via het bulletin board doet, vraag je er om dat de antwoorden van anderen worden overgenomen.

Vraag 1: lama's:
Antwoord A is het niet, tenzij Rob er niet voor uit wil komen dat zijn stiekeme hobby lama's zijn.
Antwoord D lijkt me ook onwaarschijnlijk, alhoewel de lama's misschien wel veel nieuwe klanten voor de bank trekken.
Blijven over B (Piet) en C (Vincent), waarbij ik dan maar voor Vincent ga.
Dus: antwoord C

Vraag 2: familiewapen
Als Rob zegt dat dit wapen bij hem hangt, geloof ik dat natuurlijk direct. Dus antwoord A

Vraag 3: geboorte Chimène:
Ook hier ga ik volledig op de informatie van Rob af: antwoord D

Vraag 4:
antwoord b, 77 foto's (of eigenlijk: 76 foto's en 1 geschilderd portret). Hierop staan in totaal 95 familieleden.

Vraag 5:
Schutte is de enige naam die in de stamboom voorkomt (tenzij Wim Kok afstamt van een De Kok), dus ook ik kan niet anders dan gaan voor antwoord a.

Groeten, Geerte
Jan uit Houten
Berichten: 6
Geregistreerd: 09 Sep 2002, 23:54
Woonplaats: Nijverdal

Bulletin Board Quiz

Bericht door Jan uit Houten »

Dit bericht is oorspronkelijk door Jan gepost op 4 februari 2002.

Aan de jury van de bulletin board quiz

Vraag 1: De lama is een beest, en zou in Beesd kunnen lopen, misschien wel bij Piet in de tuin.

Vraag 2: De gebrandschilderde replica van het familiewapen, zou bij Rob of Rene kunnen hangen. Zie de homepage. Maar Rene doet niet mee, dus is het bij Rob in het mooie landelijke Lienden

Vraag 3: Antwoord d (17.51u) staat op de pagina van de jongste Versteegt, en die kan het weten.

Vraag 4: De foto's in de stamboom. Er zijn 12 foto's met een vrouw, 47 met een man en 18 foto's met een echtpaar er op. Dus in totaal 77 stuks.

Vraag 5: Antwoord A is de enige die op de lijst voorkomt.

Laatste vraag geen vraag, een gedeelde prijs is ook goed.
Jan Versteegt uit Houten
Aat
Berichten: 244
Geregistreerd: 10 Aug 2002, 12:34
Woonplaats: Hillegom
CONTACT:

De antwoorden

Bericht door Aat »

Dit bericht is oorspronkelijk door Aat gepost op 9 februari 2002.

Gefeliciteerd allemaal,
Allemaal winnaars.
Het was blijkbaar net iets te gemakkelijk gezien de vele goede antwoorden. Maar we hebben blijkbaar ook een paar echte toppers hier.
Daar zal ik de volgende ronde goed rekening mee houden dus. (gnif, gnif) :-)

Even voor de goede orde de antwoorden nog eens op een rijtje..
De lama's staan inderdaad bij Vincent in de tuin.
1 C was dus het goede antwoord.

2 A. De enige die een enigszins officiele afbeelding van het familiewapen in huis heeft is Rob. (voor zover ik weet).

3 D. Rob weet dat zelf het allerbest natuurlijk.

4 B. Inderdaad 77 foto's hangen er in de stamboom. Ik sta versteld van de nauwkeurigheid waarmee jullie ze allemaal geteld en verder uitgesplitst hebben. Nu gaan we nog eens proberen dat aantal flink omhoog te krijgen. De foto's kunnen allemaal naar Aat@Versteegt.net gestuurd worden.

5 A. Hier zit ik toch een beetje mee in mijn maag hoor. Allemaal het goede antwoord gegeven, maar de beredenering klopt van geen kant. Op de hieronderstaande site is te zien hoe de familierelatie met Gerrit Jan Schutte dan wel loopt:
http://leden.tref.nl/~hschutte/gerrit-jan-schutte.htm

Als je op deze pagina zoekt naar Versteegt zal het al snel duidelijk worden denk ik.
Dus eigenlijk is het antwoord maar half goed.

Groeten en prettig weekend,
Aat
BUTTON_POST_REPLY